30 April 2011

ANAK KU DISENGAT LEBAH...

Weekend mcm ni, aku abiskn masa ngadap pc n buat n3 kt blog...tetiba anakku si 'abg' blk rumah sambil bkerut muka...ape dah jadi? Pastu die terus nangis bagitau kena sengat lebah....adoi! Terkejut beruk aku!



Panik la jugak dibuatnye...nasib baik la tgh bukak internet.Dalam panik2 tu, sempat jugak cari info tentang penawar sengatan lebah....actually,kalau x mjadik jugak...aku nk g je klinik.
Nasib baik dh ok sikit lepas aku letak ketulan ais,bisa sengatan tu aku dh picit.!
N also i ikut this petua:
Caranya:-

1. Baca Al Fatihah 7 kali / Al Ikhlas 3 / 7 kali 
2. Ludah di kawasan yang disengat. 
3. Sapu dengan niat penyembuhan, InsyaAllah

Dalil:

Hadith Riwayat Abu Said al Khudri:

Beberapa orang sahabat Rasululah SAW bermusafir dan terserempak dengan sebuah kabilah yang mana penghulunya terkena sengatan ular atau binatang berbisa. Setelah diminta salah seorang sahabat berikhtiar dengan membaca 7 kali Fatihah dan meludahkannya di tempat yang terkena sengatan. Akhirnya penghulu tersebut sembuh dan para sahabat dihadiahkan dengan 30 ekor kambing. Apabila pulang mereka bertanya kepada baginda akan tindakan mereka itu. Maka Rasulullah SAW membenarkan tindakan mereka tersebut. Hadith ini adalah Riwayat Muslim.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan