18 Julai 2011

Kehidupan dan Dugaan Hidup...

Hati...sabarlah dalam mengadapi dugaan...
Ya Allah, berilah aku kekuatan dalam menjalani kehidupan seharian, berilah aku kekuatan dalam menempuh setiap dugaan yang mendatang, kuatkanlah iman ku mengadapi cubaan yang kau berikan...
Ya Allah, ampunilah dosa kedua ibubapaku, dosa suamiku, dosa anak2 dan adik beradikku...ampunilah dosa2 ku...berilah kami taufik dan hidayahmu Ya Allah...
Seandainya dugaan yang kau berikan ini menjanjikan satu hikmah disebaliknya, aku redha..ya Allah. Berikanlah kesihatan tubuh badan dan kesihatan fikiran...berikanlah keberkatan dalam keluarga kami...jauhkanlah kami dari godaan syaitan...
Ya Allah, kau telah tetapkan jodohku dengan suamiku...aku inginkan yang terbaik dan sempurna namun aku akur tiada kesempurnaan dalam setiap perhubungan...jagalah hatinya ya Allah, peliharalah perlakuannya ya Allah...sesungguhnya dialah nyawaku walaupun terdapat celanya dimana-mana...
Ya Allah...lindungi keluarga kami dari gangguan dan bisikan syaitan, lindungilah anak2ku dan sejahterakanlah mereka...jadilahkan mereka ank2 yang soleh dan solehah....amin ya rabbal alamin....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan