13 Mac 2011

KaSiH...KeKaSiH



Kasih...kekasih(suami +anak2).


Kadang2 aku keliru dengan kehidupan sendiri...kasih pada kekasihku. Bagaimana nk aku buktikn kasih sayang...xnampak di pandang tp mesti boleh dirasa.


Aku sayangkn anak2 dan suami seluruh kehidupan ku tp payah untuk aku tunjukkn dengan kata2. Mungkin kesibukan kerjaya mengundang jurang antara kita tp percayalah suamiku...aku sayang kamu sepenuh hati. Mungkin keadaan dan masa membuatkan kite seperti menjauh tp aku tetap sayangkn kamu dan anak2.


Aku sebenarnya tiada tempat untuk meluahkan perasaan yg terluka, perasaan yang kecewa...malah, luka dan kecewa itu aku ubat sendiri. Aku perlu kuat untuk semua...perlu jaga hati semua orang walaupun terlalu kerap aku sendiri terluka. Bagaimana nk aku terangkan, aku sayang kamu dan segala yang kita kongsi bersama? x cukupkh apa yang aku korbankan selama ini?


Aku x pernah mengharapkan kau, suamiku...untuk membaca apa yang tertulis tp cuma disinilh aku luahkan segalanya....aku malu seandainya kau tahu, insan seperti aku mengadu pada sesiapa. Dan, seperti biasa...seperti 10 tahun yang lalu....aku xkn pernah mengadu pada sesiapa. Semua aku pendam sendiri.


Di depan semua orang, semua rakan...aku tersenyum tp ada duka disebalik senyuman itu. Aku x pandai berkongsi cerita dan baru2 ini aku sedari, rupanya aku tiada teman rapat utk bercerita waimapun suamiku sendiri. Mengapa itu terjadi....


Suamiku, sekian lama mengenalimu...tiba2 aku tersedar, ada lagi yg aku tidak fahami tentangmu. Aku bukan meminta kekayaan dunia...aku x perlukan semua itu. Aku cuma minta keredhaan mu untuk mengharungi hidup. Dan sedikit perhatianmu untuk aku dan anak2...sedikit pun x mengapa.


Maaflah sayang, aku ini walaupun terluka, masih perlu terus bangkit untuk keterlangsungan hidup. Kadang2 aku rasa seperti nekad tp ada sesuatu menghalangku...dan aku tau, penghalang itu adalah "sedikit kasihmu" yang masih berada di benakku. Tp tiada kamu untuk ku kongsi kesedihan hati kala ini....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan